Criminal Investigation System (CIS) is a web-based case management system, ERP for government with Business Intelligence, which serves the whole process of criminal case investigation.

CIS is an internal system which contains all information about real criminal cases, therefore it cannot be accessed from outside for the security reasons. However, there are numerous publishable analytical reports which are nourished from CIS and they cover statistics about juvenile crimes, violence against women, ethnic and religious minorities and domestic abuse.

The system has about 8000 active users, their crucial actions throughout the system are sealed with their digital signatures.

The project’s main stakeholders are:

  • Ministry of Justice
  • Prosecutor’s Office
  • Ministry of Internal Affairs
  • Courts of Georgia
  • Ministry of Finance
  • Ministry of Defense
  • Ministry of Corrections
  • National Bureau of Enforcement
  • Center for Crime Prevention: Juvenile Diversion and Mediation Program
  • NGO’s

The system has sophisticated managerial, control, monitoring and risk assessment functionality with rigorous knowledgebase and advanced search engine with complex search logic. Human rights interface, Juvenile Diversion and Mediation Programs coordinators’ services are included inside the system with individual dashboard per user.

სისხლის სამართლის საქმეთა მართვის პროექტი დაიწერა საქართველოს პროკურატურის ინიციატივით. აღნიშნულ პროგრამულ უზრუნველყოფას იყენებენ სხვადასხვა სახელმწიფო უწყებები. საქართველოში წარმოებული სისხლის სამართლის ყველა საქმე აღირიცხება აღნიშნული პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენებით, ასევე მისი მეშვეობით ხდება სისხლის სამართლის საქმეთა დოკუმენტების მართვა და სტატისტიკური რეპორტების შედგენა.

პროექტის უპირატესობებია: 

  • სისხლის სამართლის საქმეთა მართვის პროცესში ქაღალდის დოკუმენტების ბრუნვის გაუქმება და სრულად ელექტრონულ სერვისზე გადასვლა;
  • სხვადასხვა საგამოძიებო უწყების მიერ წარმოებული სისხლის სამართლის საქმეების ერთი პროგრამული უზრუნველყოფის მეშვეობით წარმოება და მართვა;
  • სწრაფი და მოქნილი საძიებო სისტემა;
  • ზუსტი სტატისტიკური ანგარიშების (რეპორტების) შედგენა;
  • ცხელი ხაზი მომხმარებლის პრობლემების მოსაგვარებლად;
  • დაცული სისტემა.